Sprijin pentru cresterea durabila si modernizarea tehnologica a microintreprinderilor

Sprijin pentru cresterea durabila si modernizarea tehnologica a microintreprinderilor – Servconsult
cresterea durabila si modernizarea tehnologica a microintreprinderilor

Valoarea finantarii

Finantare nerambursabila

min. 25 000 euro
max. 200 000 euro
Cofinanțare: 10%


Eligibilitate

Regiunile eligibile

Bucuresti-Ilfov – (37 627 724 euro)


Beneficiari eligibili

Microîntreprinderi cu sediu social/punct de lucru în regiunea București-Ilfov și locația de implementare a proiectului în mediul urban.


Conditii eligibilitate

Criteriile/condițiile de eligibilitate trebuie respectate de către solicitant începând cu data depunerii cererii de finanțare și pe tot parcursul procesului de evaluare, selecție și contractare, precum și pe perioada de durabilitate a contractelor de finanțare, în condițiile stipulate de acestea.
Exceptie la aceasta regula

Criteriul de eligibilitate a solicitantului referitor la încadrarea acestuia în categoria microîntreprinderilor, a cărui respectare este obligatorie doar până la momentul semnării contractului de finanțare;

Criteriul de eligibilitate a proiectului referitor la valoarea minimă nerambursabilă, a cărui respectare este obligatorie doar până la momentul semnării contractului de finanțare. În acest sens, scăderea valorii eligibile a proiectului ca urmare a încheierii contractelor de achiziții nu va conduce la rezilierea contractului de finanțare.

Perioada de implementare a activităților proiectului nu depăseste 12/24 luni și se încadrează în termenul de 31.12.2029.


Cheltuieli eligibile

Capitolul 1. Cheltuieli pentru amenajarea terenului


  1. Amenajarea terenului
  2. Amenajări pentru protecția mediului și aducerea la starea inițială

Capitolul 2. Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții


Capitolul 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică  


  1. Studii
  2. Documentații suport și cheltuieli pentru obținere avize, acorduri, autorizații
  3. Expertizare tehnică
  4. Certificarea performanței energetice și auditul energetic al clădirilor, auditul de siguranță rutieră
  5. Proiectare: temă de proiectare, studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate/ documentație de avizare a lucrărilor de intervenții și deviz general, documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/ acordurilor/ autorizațiilor, verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, proiect tehnic și detalii de execuție
  6. Organizarea procedurilor de achiziţie
  7. Consultanță
  8. Asistență tehnică

Capitolul 4. Cheltuieli pentru investiția de bază


  1. Construcții și instalații
  2. Montaj utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale
  3. Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care necesită montaj – Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care necesită montaj, se includ cheltuieli precum: achiziţionarea utilajelor şi echipamentelor tehnologice, precum şi a celor incluse în instalaţiile funcţionale.
  4. Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care nu necesită montaj şi echipamente de transport – Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care nu necesită montaj, se includ cheltuieli precum: achiziţionarea utilajelor şi echipamentelor care nu necesită montaj, inclusiv tehnologic.
  5. Dotări – se includ cheltuieli precum:  procurarea de bunuri care intră în categoria mijloacelor fixe.
  6. Active necorporale – cheltuieli cu achiziționarea de: procese manageriale de producție, brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi și active similare; inclusiv elemente care conduc la digitalizarea microintreprinderii, alte drepturi şi active similare.

Documente necesare

La depunerea cererii de finanțare se vor transmite obligatoriu următoarele documente:
1

Declarația unică pe propria răspundere a solicitantului conform Anexei 2 – Declarația unică la prezentul ghid, semnata de către reprezentantul legal;

2

Situațiile financiare anuale ale solicitantului, aferente exercițiului financiar 2023, însoțite de recipisa de depunere.

3

Declarația privind încadrarea în categoria IMM

4

Planul de afaceri, inclusiv Macheta – Analiza și previziunea financiară

5

Documente care conferă solicitantului dreptul de a realiza investiția

6

Certificat de urbanism

7

Pentru proiectele care propun realizarea de lucrări care necesită autorizație de construire:

a

extras de carte funciară, emis cu maximum 30 de zile înaintea depunerii cererii de finanțare, din care să rezulte:
– intabularea dreptului de proprietate/concesiune/superficie;
– absența sarcinilor care sunt incompatibile cu realizarea investiției;

b

toate încheierile menționate în extrasul/ele de carte funciară;

c

toate încheierile plan de amplasament vizat de OCPI pentru imobilele pe care se propune a se realiza investiția în cadrul proiectului, plan în care să fie evidențiate inclusive numerele cadastrale; în extrasul/ele de carte funciară;

d

plan de situație propus pentru realizarea investiției elaborat de proiectant;

8

Adresa Primăriei care atestă că lucrările de intervenție prevăzute prin proiect nu se supun procedurii de autorizare a executării lucrărilor. Acest document este obligatoriu doar pentru proiecte care includ execuția de lucrări de construcții ce nu se supun autorizării.

9

Devizul general întocmit în conformitate cu H.G. nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare, asumat de către solicitant și proiectant.

10

Certificatul constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului, emis cu cel mult 30 de zile calendaristice înainte de data depunerii cererii de finanțare.

11

Documente statutare

12

Raport de expertiză contabilă/Declarația expertului contabil din care trebuie să reiasă:

a

clasele CAEN în care se încadrează veniturile obținute de către solicitantul de finanțare, în anul anterior depunerii cererii de finanțare;

b

veniturile înregistrate de solicitantul de finanțare din activitatea desfășurată în clasa CAEN pentru care solicită finanțare, în anul anterior depunerii cererii de finanțare;

13

Decizia etapei de incadrare a proiectului in procedura de evaluare a impactului asupra mediului.

14

Plan de amplasare a activelor achiziționate prin proiect.

15

Lista lucrărilor/ bunurilor/ serviciilor ce fac obiectul investiției propuse în cererea de finanțare, cu încadrarea acestora pe liniile bugetare aferente și în categoria de cheltuieli eligibile.


INFO program

Obiectiv investitie

Obiectivul general al Programului Regional București-Ilfov 2021-2027 (PR BI) este acela de a contribui la viziunea strategică a Regiunii București-Ilfov (RBI) prin susținerea unei dezvoltări economice inteligente, sustenabile și incluzive în vederea îmbunătățirii standardului de viață și creșterii rezilienței față de provocările societale. Urmareste Intensificarea creșterii sustenabile și creșterea competitivității IMM-urilor și crearea de locuri de muncă în cadrul IMM-urilor, inclusiv prin investiții productive.


Nr. estimat de proiecte finantate

maxim 190 beneficiari


Activitati sprijinite

A. Activități aferente activității de bază necesare pentru creșterea durabilă și modernizarea tehnologică a microîntreprinderilor

1

Investiții în active corporale

– Construirea/extinderea spațiilor de producție/ prestare de servicii, inclusiv asigurarea utilităților generale aferente, respectiv alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI;
– Achiziționarea de echipamente echipamente, tehnologii (inclusiv tehnologii verzi), utilaje, instalații de lucru, precum si dotări încadrate în categoria mijloacelor fixe: mobilier, echipamente informatice, echipamente de birotică  etc.

2

Investiții în active necorporale

Programe informatice, brevete, licențe, mărci comerciale

B. Activități conexe activității de bază:

1

Activități specifice internaționalizării, extinderii piețelor de vânzare, a gamei de produse și servicii oferite de tipul (enumerarea nu este exhaustivă), inclusiv activități de marketing generate de participarea solicitantului de finanțare, în calitate de expozant, la nivel național și/sau extern la târguri, expoziții

2

Activități de formare profesională

3

Activități de cooperare interregională, transfrontalieră și transnațională

4

Activități de proiectare și consultanță

5

Activități privind managementul implementării proiectului

6

Activități privind auditul financiar

7

Activități obligatorii de comunicare și vizibilitate


Platforma depunerii

MYSMIS2021


D I S C L A I M E R

Acest articol este o sinteza a ghidului (momentan in consultare publica). Pentru informatii suplimentare consultati ghidul din sursele oficiale link


Sursa info

www.adrbi.ro
Agentia pentru Dezvoltare Regionala Bucuresti Ilfov


NEWSLETTER


    PARTENERI

    webdesign & digitalizare

    – 20%

    În era digitală actuală, prezența online reprezintă un factor vital pentru succesul oricărei afaceri. Echipa dorn.agency te invită să îmbrățișezi oportunitățile mediului online și să transformi vizibilitatea în rezultate tangibile.

    ** pt. aplicarea reducerii folositi codul “servconsult_ADRIB_Sprijin_24” pe site-ul partenerului

    *** reducere aplicata la realizarea de website

    ssm | su

    – 40%

    În conformitate cu legislația în vigoare, respectarea normelor privind securitatea și sănătatea în muncă, precum și gestionarea situațiilor de urgență, este obligatorie. IBserv oferă soluții specializate pentru conformarea cu aceste cerințe legale, asigurând un mediu de lucru sigur pentru tine și pentru angajații tăi.

    ** pt. aplicarea reducerii folositi codul “servconsult_ADRIB_Sprijin_24” pe site-ul partenerului

    *** reducere aplicata la valoarea documentatiei initiale, si la primele 6 luni de asistenta


    Consultantul tau

    Completeaza formularul si te vom contacta in scurt timp.

      MARIA DINU

      CONSULTANT

      SAU