femeia antreprenor 2024
Valoarea finantarii
Finantare nerambursabila (max. 200 000 lei/beneficiar) – Cofinanțare: 5%
Eligibilitate
Regiunile eligibile
Nivel National – (200 mil lei)
Beneficiari eligibili
Microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM – întreprinderi care au sub 250 de angajaţi şi a căror cifră anuală de afaceri nu depăşeşte 50 de milioane euro şi/sau al căror total al bilanţului anual nu depăşeşte 43 de milioane euro) din domenii diverse.
Conditii eligibilitate
Cel puţin unul dintre asociaţi să fie femeie şi să deţină cel puţin 50% din părţile sociale/acțiuni ale societăţii
Nu au depășit plafonul de minimis de 300.000,00 Euro pe durata ultimilor 3 ani pentru o întreprindere unică
Persoanele care au calitatea de asociați / acționari în mai multe societăți nu pot aplica încadrul prezentului Program decât cu o singură societate
Creează cel puțin două locuri de muncă cu normă completă, pe perioadă nedeterminată după intrarea în vigoare a acordului de finanțare și menține locurile de muncă ocupate cel puțin 12 luni de la momentul emiterii acordului de plată de către AIMM
Nu pot beneficia de ajutor de minimis în cadrul Programului operatorii economici în situația în care acționarii sau asociații au / au avut calitatea de asociat sau acționar în altă întreprindere beneficiară de ajutor financiar nerambursabil în cadrul edițiilor Start-up Nation ediția 2022, sau în cadrul edițiilor anterioare ale prezentului program.
Ulterior primirii Deciziei privind acceptarea de principiu la finanțare, aplicanții nu pot înstrăina părți sociale/ acțiuni ale societății într-un procent mai mare de 49%, sub sancțiunea respingerii la finanțare.
Acordurile de finanțare în cadrul Programului se încheie pe o perioadă de maximum 5 ani, începând cu data intrării în vigoare a acestora.
În termen de maximum 12 luni de la momentul intrării în vigoare a acordului de finanțare, dar nu mai târziu de 15.11.2025, beneficiarul are obligația efectuării tuturor cheltuielilor
Cheltuieli eligibile
Înainte de semnarea acordului de finanțare
- Cheltuieli cu semnatura electronica
- Cheltuieli cu consultanța pentru depunere în valoare eligibilă de maximum 10.000 lei
Cheltuieli cu achizitii
Echipamente tehnologice, grupele 2.1 și 2.2. din H.G. nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe
Activele corporale din categoria mijloacelor fixe pentru locurile de joacă, săli de sport, fitness, drone, x-body și de forță, echipamente, respectiv sisteme specifice în scopul obținerii unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare
Achiziționarea de spații de lucru, spații de producție și spații pentru prestări servicii și comerț. Valoarea activului ce urmează a fi achiziționat în cadrul Programului se va face pe baza unei evaluări a unui expert evaluator ANEVAR, cu excepția spațiilor mobile de lucru/ producție / prestări servicii / comerț. Sunt incluse si corturile pentru organizare evenimente și baloanele presostatice
(sa nu aiba destinatie locativa nici la momentul achiziționării)
Mijloace de transport, autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, doc plutitor, șalupe maritime pentru călători, ambarcațiuni de agrement, aparate de zbor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepția tuturor vehiculelor simbol G
Pentru activitățile de rent-a-car, școli de șoferi și pilotaj și transporturi cu taxi-uri nu sunt limitate valoarea maximă și numărul de autoturisme achiziționate
În afara de punctul 5), autoturismele sunt eligibile pentru toate activitățile din cadrul Programului în valoare eligibilă de maximum 50.000 lei și maximum 1 autoturism / beneficiar
Achiziționarea de mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale, conform grupei nr. 3 din HG 2139/2004
Salariile, utilitățile (energie electrică, apă, gaze, salubritate, abonament telefon și internet), serviciile de contabilitate și cheltuielile aferente chiriilor pentru spații de lucru, spații de producție sau spații pentru prestări servicii și comerț, reprezentând sumă forfetară de maximum 60.000 lei din valoarea cheltuielilor eligibile
Site de prezentare a activității, magazin on-line, cheltuieli înregistrare domeniu, cheltuieli de promovare a site-ului / magazinului on-line, soft/softuri necesar/necesare desfășurării activității, semnătură electronică, echipamente IT, tehnică de calcul tip PC, unitate centrală, server, monitor, imprimantă /copiator /multifuncțională, inclusiv sisteme portabile, licențe necesare desfășurării activității, telefoane smart, tablete, semnătura electronică
Cursuri de dezvoltare a abilităților antreprenoriale desfășurate în România sau în altă țară membră a Uniunii Europene – pentru asociatul/ acționarul/ administratorul/ angajații societății aplicante, în valoare eligibilă de maximum 5.000 lei/persoană
Două plăcuțe informative obligatorii, sub sancțiunea neacordării AFN, în valoare de minim10 lei, dar nu mai mult de 500 de lei din valoarea cheltuielilor eligibile
Cheltuieli financiare aferente creditelor/ garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării proiectelor acceptate în cadrul Programului, pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului
Cheltuieli cu TVA
Taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA conform Codului Fiscal
ATENȚIE! Lista cheltuilelilor se poate modifica odată cu publicarea ghidului final.
Neeligibilitate
Activități neeligibile
activități de pescuit și acvacultură
● activități de prelucrare și comercializare a produselor pescărești și de acvacultură, în cazul în care cuantumul ajutoarelor este stabilit pe baza prețului sau a cantității de produse achiziționate sau introduse pe piață
activități legate de producția primară a produselor agricole
activități legate de producția primară de produse pescărești și de acvacultură
activități de prelucrare si comercializare ale produselor agricole, cu anumite excepții
producție sau comercializare de armament, muniții, explozibili, tutun, alcool, substanțe aflate sub control național, plante, substanțe
producție sau comercializare de produse energetice definite potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, activități de leasing
activități legate de export către țări terțe sau către alte state membre, respectiv ajutoarelor direct legate de cantitățile exportate, ajutoarelor destinate înființării și funcționării unei rețele de distribuție sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export
ajutoarele condiționate de utilizarea preferențială a bunurilor și serviciilor naționale față de bunurile și serviciile importate
Cheltuieli neeligibile
Sistemele de minare/stocare pentru criptomonede nu se finanțează
Cheltuielile privind avizele sau alte taxe (cu excepția TVA nedeductibil, timbru verde și accize energie electrică), ambalarea, transportul, punerea în funcțiune, montarea, manopera și instruirea personalului pentru utilizarea echipamentelor/ utilajelor, nu sunt eligibile
Nu se acordă ajutor financiar pentru activele achiziționate în sistem de leasing, second-hand și cele care au constituit obiectul unei subvenționări/finanțări nerambursabile din alte surse
INFO program
Obiectiv investitie
Obiectivul este stimularea şi sprijinirea înființării şi dezvoltării structurilor economice privateînfiinţate și conduse de către femei, îmbunătățirea performanțelor economice ale acestora, realizarea unei creșteri economice inteligente, sustenabile și incluzive, bazate pe digitalizare, dezvoltare durabilă, inovare și pregătire antreprenorială.
Nr. estimat de proiecte finantate
maxim 1 000 beneficiari
Activitățile sprijinite în cadrul apelului
Prin intermediul acestei operaţiuni vor fi sprijinite activități/acțiuni specifice care să sprijinite mediul de afaceri din Romania
încurajare și de stimulare a înființării întreprinderilor mici și mijlocii
stimularea şi sprijinirea înființării şi dezvoltării structurilor economice private înfiinţate și conduse de către femei
realizarea unei creșteri economice inteligente, sustenabile și incluzive, bazate pe digitalizare, dezvoltare durabilă, inovare și pregătire antreprenorială
Platforma depunerii
D I S C L A I M E R
Acest articol este o sinteza a ghidului (momentan in consultare publica). Pentru informatii suplimentare consultati ghidul din sursele oficiale link
DEPARTAJARE
punctajul obţinut la criteriul aferent activității desfășurate în incubator de afaceri
*secţiunea A din criteriile de evaluare
punctajul obţinut la criteriul aferent aportului propriu
*secţiunea B din criteriile de evaluare
punctajul obținut la criteriul aferent menținerii locurilor de muncă
*secţiunea D din criteriile de evaluare
punctajul obținut la criteriul aferent investiției în echipamente tehnologice
*secţiunea E din criteriile de evaluare
punctajul obținut la criteriul aferent cursurilor de competențe digitale
*secţiunea F din criteriile de evaluare
punctajul obtinut la criteriul aferent cursurilor de competențe antreprenoriale
*secţiunea G din criteriile de evaluare
punctajul obtinut la criteriul aferent componentei de inovare a proiectului
*secţiunea H din criteriile de evaluare
valoarea exactă a profitului net aferent exercițiului financiar 2022
*La valori identice ale profitului net la 31.12.2022, va prevala data și ora înscrierii în program.
valoarea exactă a Cifrei de Afaceri nete aferente exercițiului financiar 2022
*La valori identice ale cifrei de afaceri nete la 31.12.2022, va prevala data și ora înscrierii în program.
Sursa info
https://economie.gov.ro
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului
NEWSLETTER
PARTENERI
webdesign
În era digitală actuală, prezența online reprezintă un factor vital pentru succesul oricărei afaceri. Echipa dorn.agency te invită să îmbrățișezi oportunitățile mediului online și să transformi vizibilitatea în rezultate tangibile.
* cheltuiala eligibila (vezi pct_9)
** pt. aplicarea reducerii folositi codul “servconsult_FA_24” pe site-ul partenerului
*** reducere aplicata la realizarea de website
ssm | su
În conformitate cu legislația în vigoare, respectarea normelor privind securitatea și sănătatea în muncă, precum și gestionarea situațiilor de urgență, este obligatorie. IBserv oferă soluții specializate pentru conformarea cu aceste cerințe legale, asigurând un mediu de lucru sigur pentru tine și pentru angajații tăi.
* cheltuiala neeligibila
** pt. aplicarea reducerii folositi codul “servconsult_FA_24” pe site-ul partenerului
*** reducere aplicata la valoarea documentatiei initiale, si la primele 6 luni de asistenta
Consultantul tau
Completeaza formularul si te vom contacta in scurt timp.
MARIA DINU
CONSULTANTSAU
SCAN
Vcard (download)